Följ oss gärna på Instagram och Facebook där du får snabbast uppdatering inför kommande artiklar.
Hur känns det?
– Det känns otroligt roligt att vi snart närmar oss. Spänning, förväntan och gemenskap är tre bra ord som sammanfattar känslan. Det ska bli jättekul att få hälsa alla fantastiska utställare och besökare välkomna.
Hur utvecklar ni JEWA från år till år?
– Med hjälp av enkäter efter mässan från både besökare och utställare analyserar vi i projektgruppen vad som varit bra och mindre bra. Vi för också samtal med GLF, kedjorna samt andra leverantörer för att försöka forma den bästa mötesplatsen för branschen.
I år kan besökare och utställare vänta sig ett förbättrat innehåll när det kommer till mat och dryck. Vi planerar att ha en tävling för besökare på plats med priser sponsrade från våra leverantörer, där besökarna har möjlighet att mellan fredag och lördag rösta på finaste montern på JEWA. Prisutdelningen äger rum under mässfesten.
Det kommer även bjudas på mjukglass under hela helgen, det får ni inte missa!
Hur kommer ni på nya idéer och skruvar på konceptet?
– Efter omstarten av mässan 2022 har vi landat i vad för typ av mötesplats branschen behöver. Vi får vara lite försiktiga med att skruva allt för mycket på konceptet då vi har lyssnat efter utställarnas samt besökarnas behov när vi startad upp mässan igen. Men såklart är det viktigt att föra samtal med aktörerna och lyssna på vad som saknas och behövs. Vår uppgift blir sedan att försöka balansera detta så alla blir nöjda, utställare såsom besökare.
Hur mycket hinner ni själva njuta av mässan under tiden som den pågår?
– Vi hinner njuta en hel del, det är såklart mycket jobb under mässan men vi försöker ta oss tiden att nätverka samt titta på alla fina produkter.
Hur har klock- och smyckesbranschen förändrats över åren?
– Vi ser att det blir allt viktigare från konsumenternas sida med hållbarhet och etik och att tillverkarna använder sig av miljövänliga processer. Vi ser också att branschen strävar efter att upprätthålla högsta möjliga kvalitetsstandard i både produkter och tjänster för att stärka konsumentförtroendet och branschens rykte.
Vad kan enskilda aktörer inom klock- och smyckesbranschen göra för att ytterligare stärka branschen på det stora hela?
– Delta i och stödja branschevenemang som mässor, utställningar och konferenser för att främja nätverkande och branschens utveckling. En annan sak är att gå med i branschorganisationer och delta aktivt i deras aktiviteter för att utbyta kunskap och erfarenheter.
Det fullständiga programmet för mässans dagar hittar du på www.jewa.se eller på mässans instagramsida.
NSG Sweden AB, samlar in och bearbetar dina personuppgifter för att anpassa din upplevelse av vår webbplats samt för att förbättra våra produkter och tjänster.
När som helst har du rätt att få tillgång till, korrigera och radera dina personuppgifter och att invända mot bearbetning av dina personuppgifter. Du kan utöva dessa rättigheter genom att skicka ett e-postmeddelande till följande adress info@aurumforum.se
NSG Sweden AB förbinder sig att respektera och skydda dina personuppgifter och din personliga integritet i enlighet med gällande lagstiftning, branschregler och andra relevanta normer. Vi lämnar aldrig ut dina personuppgifter till tredje part utan ditt godkännande.